Monday, May 7, 2012

UTHM library - tak selamat??


Assalamualaikum,

"Yang kita miliki tidak selamanya, terkadang kita sebagai manusia terlalu
mengikuti ego dan hawa nafsu untuk memiliki sesuatu, atau menambah jumlah
sesuatu kepemilikan, sehingga kita pasti pernah melakukan hal yang tidak
sepaputnya untuk mencapai yang kita inginkan, ketika kita begitu mencintai
sesuatu akan terasa sedih ketika kita kehilanganya.Karena setiap manusia
pasti pernah mengalami kehilangan." muhasabah diri di petang hari.
               



                 -----------------------------------



patut lah hari ni aku rasa macam happy tak happy. rasa macam ada something yang tak kena. rasa kosong. entah, aku pun tak pasti. rupanya ada kisah di sebalik tu !


pagi-pagi bangun, terus bersiap p library dengan liza. dalam pukul 10.00 lebih-lebih.







sampai sana, macam besa beg mesti simpan dalam loker. liza time tu pegang air kotak - roti. dia makan setengah pastu bagi aku setengah. ok, aku pegang. yang aku ingat time tu, aku bawak kuaq semua barang penting dari beg aku : 1st MP3 - buku - fail - then letak atas meja simpan payung. lepas tu terus masuk library dengan fail dengan buku sahaja kat tangan. ok ! aku lupa amik MP3 aku !




aku sedaq benda hilang time kelas analisis. kelas analisis pukul 2.00 tadi. lepas kelas aku terus pi library dengan harapan benda ni ada lagi kat situ. tapi, harapan cuma zeroooo! tak da kesan pun kat tempat yang aku letak tu.
sebuah kehilangan yang amat menyedihkan !


terus aku pi kaunter tanya org yang jaga kalaulah ada manusia yang baik hati, berhati suci murni dan tulus ikhlas yang pi serah benda tu kat kaunter. tapiiiiiiiiiiiiiiiiii... tak da 
aku dah buat report tadi, dorang akan cek cctv n update kat aku dalam masa terdekat.


oh, MP3 !!
aku harap orang yang ambik tu tergerak hati nak pulangkan balik. tak rasa berdosa ka ambik barang orang ?? pelik betul manusia zaman sekarang.


p/s : mood aku skg sangat-sangat sedihh dan aku tak tau nak luah kat sapa. bertabahlah wahai hati. Allah tengah menguji aku. jangan leka lagi lepas ni.  





4 comments:

Emma said...(✿ ♥‿♥)

erm, semoga jmpa balik lah ek mp3 tu.. jangan sedih2.. hu3.. jdkn sbg pengajaran :')

Miss Lexus said...(✿ ♥‿♥)

emma : tengs.... aminnn. harap2 jumpa balik. lps ni x leh cuai lg. huhu...

holloW gIrL said...(✿ ♥‿♥)

wei aku dh merasa khilangan henset aku kat lib polimas kowttt
kes niza miskol byk kali org dgq n trus hilang huhuhu
:(

Miss Lexus said...(✿ ♥‿♥)

hollow girl :
aku igt time tu....sedih kn kalo hlg brg2 gajet ni...
dh la aku plg syg..:(