Friday, June 22, 2012

1 barang 1 ringgit

1 barang 1 ringgit. 1 barang 1 ringgit. penah dengaq dak ayat ni? kalo sapa yang penah pi pasar tani atau orang perlis cakap nat, mesti pernah dengaq. hehe. 1 barang 1 ringgit. serius murah gila. macam-macam boleh beli. dari barang-barang ganas macam pisau, papan lapis, tempat gantung baju, penapis santan, besen, berus baju, berus gigi, cermin mata (hoih, tak leh belah pulak cermin mata singgit, nak bagi mata rosak lagi koo),pinggan cawan plastik sampai lah ke barang kiut-kiut macam tempat letak berus gigi yang boleh lekat kat dinding tu. kiut sebab ada macam-macam bentuk kartun dan memang aku pernah beli ! haha. stiker yang lekat kat dinding tu pun seringgit tau. kalo kat kedai besa harga dia dah mencecah sampai RM3-5. oh rugi-rugi. dah boleh beli macam-macam. tapi entri aku ni bukan nak juai barang seringgit tuh. aku nak share barang jah. free hokay. ceh.. aku pun cilok dari internet jugak. :P jumss tengok, barang ni gambaq. gambaq benda yang aku listkan nak buat cuti nanti. hoho.

first, nak belajaq buat bento.



nak potong buah comel-comel camni nak tengok ada orang nak makan tak. 
belajaq lipat kertas jadi macam-macam bentuk yang kiut-kiut.
buat handmade card yang sweet nii
melukis kat kaki kucing pastu upload gambaq kat fb
cari duit laju2 nak beli baju raya
siapkan proposal.  kena kayuh laju jugak ni.

dan yang paling penting nak ubah diri untuk menjadi seorang insan yang lebih baik dari sebelum ni. dalaman dan luaran. InsyaAllah :)

Ramadhan, i'm waiting...


No comments: